Son Dakika
17 Ekim 2017 Salı
16 Temmuz 2016 Cumartesi, 08:06
Mehmet Özçelik
Mehmet Özçelik mozcelik02@hotmail.com Tüm Yazılar

DİRİLİŞ

DİRİLİŞ Niyazi Mısri-den; Haşri inkar eden mülhidler ilzam mı olur, Sal be sal evrak-ı eşcar inkılabı olmasa? -Haşri inkar eden dinsizler nasıl susturulabilirdi, yıldan yıla ağaçlarda yaprakların inkılabı (Yoklukla varlık arasında gidip gelmeler) olmasaydı? * Anne karnındaki bir çocuk kendisinden beslendiği, içinde yaşadığı annesini görmemekte ve ondan haberi olmamaktadır. Hatta ona bildirilmese tamamen inkarına bile […]

DİRİLİŞ

Niyazi Mısri-den;

Haşri inkar eden mülhidler ilzam mı olur,

Sal be sal evrak-ı eşcar inkılabı olmasa?

-Haşri inkar eden dinsizler nasıl susturulabilirdi, yıldan yıla ağaçlarda yaprakların inkılabı (Yoklukla varlık arasında gidip gelmeler) olmasaydı?

* Anne karnındaki bir çocuk kendisinden beslendiği, içinde yaşadığı annesini görmemekte ve ondan haberi olmamaktadır.

Hatta ona bildirilmese tamamen inkarına bile gidebilir.

Anne karnında annesini bile hakkıyla bilemeyen, büyük bir anne karnı mesabesinde olan bu dünyadan, dünyaların ötesindeki yaratıcısından bildirilmezse , ne kadarını bilebilir ve anlayabilir.

Bu dünyadan, birkaç ay sonra olacağımız bu dünyadan ne kadar haberdarız?

Ancak delilleriyle varlığına ulaşabilir.

*Doğumdaki sancıları hatırlamadığımız gibi, ölüm de öyle…

Ölüm doğumun habercisidir.

Ölüm huzura kabuldür.

Yunusun dediği gibi;

Bu dünya ol ahiretten içeri.
Âşıkın yeri var kimseler bilmez.
Yunus öldü diye sela verirler.
Ölen hayvan imiş, âşıklar ölmez.

-Ölen hayvan imiş.

Ölüm ile birbirinden ayrılan ruhlar, tekrar bir araya gelip buluşmaktadırlar.

– Hz. Peygamber, “Ruhlar toplu halde bulunan bir ordudur. Onlardan birbirini tanıyanlar birbirleri ile anlaşırlar, ülfet ederler, tanımayanlar ise ayrı dururlar.”[1]

*Madem O var, o halde ahirette vardır.

Benim olmam, O’nun varlığının delilidir.

Ben olmasaydım, O olmamış olurdu bence, ama hakikatta O yine vardır.

Benim veya her hangi bir varlığın yokluğu ve yok demesi, O’nun yokluğuna değil, O’nunla fikren ve kalben bağlantısı olmayan için yok olabilir.

Ben var isem, demekki beni var eden bir zat vardır.

O’nun varlığı, benim varlığımın sebebidir.

O olmasaydı, ben de olmazdım.

*Ya nefsi secci ebeden

Ya nefsi mevti kederen

Vela temenna ehaden

İlla celilen sameden.

Anlamı; Ey nefsim, ağyardan ebediyyen ayrıl.

Ey nefsim, zarar ve kederden geber de,

Celil ve Samedden başka kimseden bir şey isteme.

 

 

Yorum yazın...

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

%d blogcu bunu beğendi: